1. terug

Etten-Leur, Het Anbarg

  • Status Opgeleverd
  • Type systeemWKO
  • Aantal woningen87
  • In beheer voor Alwel
  • Inclusief woonzorgappartementen
  • Collectieve energieopwekkinginstallatie

Welkom op deze bewonerspagina, hier vindt je specifieke informatie over Het Anbarg in Etten-Leur.

•  WKO installatie levert warmte, koude en verwarming van tapwater
•  Type energiemeter: Kamstrup

WKO Duurzaam Energiesysteem

Aan het Elisabethpark, op de plek van het oude Elisabethshuis staat sinds 2008 Het Anbarg, een appartementencomplex voor ouderen. Aangepast aan de eisen van deze tijd en met oog voor duurzaamheid. 

Het complex bestaat uit twee woongebouwen. Een deel van de appartementen is bestemd voor ouderen die zelfstandig wonen en het andere deel bestaat uit zorgappartementen voor cliënten van Avoord Zorg en Wonen. Op de begane grond zijn diverse faciliteiten te vinden, zoals een theehuis, crèche, fysio-fitness, kapper, wasserette en stilteruimte. Alle appartementen worden collectief verwarmd en gekoeld door een warmtepompinstallatie. 

"Woningstichting Etten-Leur heeft appartementencomplex Het Anbarg opgeleverd in 2004. Het complex heeft een bruto vloeroppervlakte van circa 15.000 m2. In het complex is een zorginstelling gevestigd die de appartementen verhuurd aan particulieren en gebruikt voor eigen cliënten. Sinds 2016 is Vaanster verantwoordelijk voor de exploitatie van het WKO systeem." 

Financieel gezond door nieuwe bronnen  
Na het overnemen van het WKO-beheer, ontdekten we dat de broninstallatie slecht functioneerde.  
Op basis van gedegen onderzoek adviseerden wij om nieuwe bronnen te boren. De enige mogelijkheid om op lange termijn het comfort voor de bewoners te kunnen garanderen en de financiële exploitatie gezond te houden. 

Lokale servicepartij: sneller, persoonlijker, beter 

Voor de WKO-installatie in Het Anbarg werken we samen met een lokale servicepartij voor het onderhoud. Dit zorgde voor een verbetering van de klanttevredenheid: kennis van zaken staat voorop, maar het is extra prettig als de monteur snel ter plaatse is en persoonlijke betrokkenheid toont. Dit wordt gewaardeerd door de bewoners. 

Een goede bronpositionering bespaart geld 

Nieuwe bronnen boren, daar zit niemand op te wachten. Maar in dit geval konden we van de nood een deugd maken. Door de bronnen verder uit elkaar te plaatsen, werd beter rekening gehouden met de onbalans in de warmte- en koudevraag. In zorgappartementen is de vraag naar warmte over het algemeen immers groter dan de vraag naar koude. De ruime afstand tussen de bronnen zorgt dat zelfs een grote onbalans op lange termijn geen nadelen oplevert, hierdoor wordt onnodig gasverbruik voorkomen 

Ontwikkelaar: WEL Diensten 

Belegger: ALWEL 

Wil je meer weten over één van de duurzame energiesystemen voor jouw project? We komen graag met je in contact om dit samen te bespreken.

Eigendomsgrens

De eigendomsgrens geeft aan welke onderdelen Vaanster exploiteert, onderhoudt en eventueel vervangt. De overige onderdelen zijn in eigendom van de woningeigenaar die daarmee ook verantwoordelijk is voor onderhoud en eventueel vervanging. Voor koopwoningen geldt dat je als bewoner zelf de eigenaar van de woning bent. Voor huurwoningen geldt dat de verhuurder de eigenaar van de woning is.

De afbeelding is een schematische weergave van de installatie in jouw woning. Het kan voorkomen dat de onderdelen in jouw woning op een andere manier gepositioneerd zijn.

Heb je vragen? Bekijk de 'Veelgestelde vragen' op deze website. 

Veelgestelde vragen

Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar je woont. 

Wie is verantwoordelijk voor het systeem in mijn woning?

Het antwoord op deze vraag verschilt per project en wordt aangegeven door middel van een eigendomsgrens. Deze kun je opzoeken via het intikken van de postcode op de homepage. Ga naar www.vaanster.nl en voer bovenaan het postcode en huisnummer in. Vervolgens word je doorgestuurd naar de webpagina die hoort bij de ingevoerde postcode. Daar staat een afbeelding met de eigendomsgrens van alle apparatuur in de woning.

Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar u woont. 

Kan ik zelf mijn voorschotbedrag aanpassen?

Ja dat kan. In je persoonlijke account kun je onder het kopje “mijn facturen” je voorschotbedrag aanpassen. Dat is wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag wel voldoende moet zijn om de vaste kosten te dekken.

Klik hier om naar jouw persoonlijke account  te gaan en log in om de gegevens aan te passen. Klik op account aanmaken als je voor de eerste keer de pagina gaat bezoeken. 

Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt.