1. terug

Den Haag, Het Poortgebouw/ Bronovo

  • Status In ontwikkeling
  • Type systeemLWP
  • Aantal woningen49
  • Lucht-water warmtepomp in elke woning
  • 4 pv panelen per woning
  • Service en onderhoud door Vaanster voor 25 jaar

Welkom op deze bewonerspagina, hier vindt je specifieke informatie over Bronovo in De Haag. 

LWP Duurzaam Energiesysteem

Het verouderde poortgebouw aan de Bronovolaan maakt plaats voor comfortabele nieuwbouw. De (kunst)stijl Haagse School is te herkennen in het ontwerp voor het nieuwe Poortgebouw met o.a. duidelijke horizontale belijning en gemetselse balkons die onderdeel uitmaken van de architectuur. 

Elke woning heeft een eigen energiezuinige warmtepomp die de woning voorziet van warmte om te verwarmen, te douchen en koude om te koelen. De installatie is aangesloten op de vloerverwarming. In de winter is de woning aangenaam warm en in de zomer lekker koel en comfortabel. Elke warmtepomp is voorzien van een boiler van 200 liter. Een warmtepomp onttrekt met behulp van een buitenunit warmte aan de buitenlucht. Dit betekent dat u uw woning met een warmtepomp het hele jaar door kunt voorzien van verwarming, warmtapwater en –op warme zomerdagen –van (comfort)koeling. Een deel van de elektriciteit die nodig is om te verwarmen, te koelen, te ventileren en het huishoudelijk verbruik, wordt middels PV-panelen opgewekt. Deze liggen op het dak en een viertal panelen zijn aangesloten op jouw eigen meterkast. 

Vaanster is gedurende 25 jaar eigenaar van de installatie en verantwoordelijk voor het “all-in” onderhoud van de warmtepomp en de PV-panelen.

Wil je meer weten over één van de duurzame energiesystemen voor jouw project? We komen graag met je in contact om dit samen te bespreken.

Eigendomsgrens

De eigendomsgrens geeft aan welke onderdelen Vaanster exploiteert, onderhoudt en eventueel vervangt. De overige onderdelen zijn in eigendom van de woningeigenaar die daarmee ook verantwoordelijk is voor onderhoud en eventueel vervanging. Voor koopwoningen geldt dat u als bewoner zelf de eigenaar van de woning bent. Voor huurwoningen geldt dat de verhuurder de eigenaar van de woning is.

De afbeelding is een schematische weergave van de installatie in uw woning. Het kan voorkomen dat de onderdelen in uw woning op een andere manier gepositioneerd zijn.

Heeft u vragen? Bekijk de 'Veelgestelde vragen' op deze website: 

Veelgestelde vragen

Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar je woont. 

Wie is verantwoordelijk voor het systeem in mijn woning?

Het antwoord op deze vraag verschilt per project en wordt aangegeven door middel van een eigendomsgrens. Deze kun je opzoeken via het intikken van de postcode op de homepage. Ga naar www.vaanster.nl en voer bovenaan het postcode en huisnummer in. Vervolgens word je doorgestuurd naar de webpagina die hoort bij de ingevoerde postcode. Daar staat een afbeelding met de eigendomsgrens van alle apparatuur in de woning.

Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar u woont. 

Kan ik zelf mijn voorschotbedrag aanpassen?

Ja dat kan. In je persoonlijke account kun je onder het kopje “mijn facturen” je voorschotbedrag aanpassen. Dat is wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag wel voldoende moet zijn om de vaste kosten te dekken.

Klik hier om naar jouw persoonlijke account  te gaan en log in om de gegevens aan te passen. Klik op account aanmaken als je voor de eerste keer de pagina gaat bezoeken. 

Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt.