1. terug

Veelgestelde vragen

Ik word klant bij Vaanster

Wat betekent energiezuinig voor mijn kosten?

Vaak worden ook de termen gasloos of nul op de meter genoemd.  Deze termen geven soms verwarring over de kosten. Wat houdt het nu in? 

Hoe word ik klant bij Vaanster?

Allereerst van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning en welkom bij Vaanster! 

Vaanster zorgt ervoor dat er warm water uit je kraan stroomt en dat je jouw huis kunt verwarmen in de winter en kunt koelen in de zomer. Vaanster levert geen koud water en stroom, sluit hiervoor een contract af met een derde partij!

Wat is een leveringsovereenkomst?

Na je aanmelding bij Vaanster ontvang je van ons per mail de leveringsovereenkomst. Hierin staan alle rechten en plichten die wij naar elkaar hebben. Je vindt er informatie over de levering van warmte en koude, de tarieven en de betalingen. Zo hebben we alles netjes op papier staan wat we voor je gaan doen en wat je kunt verwachten. 

Wat is een persoonlijk account?

Op je persoonlijke account kun je alle voor jouw belangrijke informatie terugvinden. Hier vind je jouw tarieven, jouw facturen en jouw verbruik. Wat ook handig is; je kunt er van alles zelf regelen. Je kunt er bijvoorbeeld je voorschot aanpassen, een automatische incasso instellen en je mailadres aanpassen. Maar je kunt ook een betaaltermijn verschuiven als het even niet goed uitkomt, of zelfs een betalingsregeling instellen, want wij begrijpen dat dit soms wel eens even fijn kan zijn.

Hoe kom ik aan water en elektriciteit?

Vaanster verwarmt het koude tapwater. Eigenlijk net zoals u van het gas gewend was. Een leverancier voor koud water blijft dus nodig. Helaas wordt dit wel eens vergeten, dus we attenderen je er nog even op. Net als stroom, ook dat kunnen we niet leveren. Sluit daarom voor die energie een apart contract af bij een andere leverancier.  

Kan ik ergens informatie over de apparatuur in mijn woning terugvinden?

Ja dat kan. We hebben alle informatie over uw woning allemaal op de site staan. Als je de projectnaam weet, kun je het meteen rechts bovenaan op de site invullen. Dan kom je op de projectpagina en als je dan klikt op “informatie voor bewoners” dan vind je allerlei informatie en filmpjes over jouw woning. 

Je kunt ook naar jouw woning gaan door de postcode in te vullen op de homepage.

We raden je echt aan om alle informatie die je daar vindt eens rustig door te nemen en de filmpjes te bekijken. Dan weet je meer over het systeem, wat je kunt doen bij een storing en wat je verder van ons kunt verwachten. Wel zo prettig toch? 

Wat is de beste vloerafwerking bij vloerverwarming?

Het effect van vloerverwarming en vloerkoeling is sterk afhankelijk van de toegepaste vloerafwerking. Om optimaal gebruik te maken van vloerverwarming en -koeling worden enkele eisen gesteld aan de vloerafwerking in de woning. De warmte en de koude moet tenslotte via de vloerafwerking (tapijt, laminaat, pvc, etc.) worden afgegeven aan de woning. 

Wanneer ontvang ik mijn eerste voorschotfactuur?

De eerste voorschotfactuur ontvang je ongeveer een maand na aanmelding bij Vaanster. Alle klanten van Vaanster betalen maandelijks een voorschotfactuur, zoals gebruikelijk is voor het afnemen van energie. We factureren altijd een maand vooruit. Daarom ontvang je de eerste keer twee facturen. één voor de maand dat je er bent komt wonen en  één voor de volgende maand. Daarna ontvang je nog maar één voorschotnota per maand.