Je ervaart een storing, dat is heel vervelend. Geen zorgen, we helpen jou om deze storing zo gauw mogelijk te verhelpen.
Het is belangrijk om te weten wie verantwoordelijk is voor het oplossen van dit probleem. Dit kunnen, afhankelijk van het probleem, meerdere partijen zijn: Vaanster of jouw eigen monteur.
Als je bij ons energie afneemt, zorgen wij voor de warmte en koeling in jouw huis. Maar hoe die warmte of koeling zich binnen jouw woning verspreidt, hangt af van de binneninstallatie in jouw huis. De eigenaar van het huis (of jouw verhuurder als je huurt) is verantwoordelijk voor die binneninstallatie. Als het probleem daarmee te maken heeft, kan niet Vaanster, maar jouw eigen monteur het oplossen.
Bekijk hieronder bij wie je de storing kunt melden.
Als je helemaal geen warmte of koeling ontvangt, kan dit wijzen op een probleem aan onze centrale, neem dan contact met ons op via
0900 822 678 37.
Als jouw buren wél warmte of koeling ontvangen, ligt het probleem waarschijnlijk bij jouw binneninstallatie, neem dan contact op met jouw verhuurder of jouw eigen installateur.
Bekijk het stappenplanAls je alleen koud of lauw tapwater krijgt terwijl je de warme kraan opent, meld dit dan 24/7 aan ons via ons storingsnummer 085 760 2992. Als jouw buren een vergelijkbare storing ervaren, kies dan in het telefoonmenu voor de optie ‘melden collectieve storing’.
Als je op één tappunt wel warm water hebt maar op een ander niet, betekent dit dat onze installatie functioneert omdat er warm tapwater in jouw woning komt. Neem in dat geval contact op met jouw verhuurder of installateur om de installatie in jouw woning te laten controleren.
Bekijk het stappenplanAls je een lekkage hebt, is het belangrijk om te achterhalen waar in de installatie de lekkage is ontstaan. Als er water uit de afleverset stroomt of vanaf een van de afsluiters op de binnenkomende leidingen, moet je dit direct melden bij Vaanster via ons storingsnummer 085 760 2992.
Als het water uit andere leidingen komt of uit een van de kleppen/motortjes bij jouw vloerverdeler, kun je het beste de melding rechtstreeks bij jouw verhuurder doen. Als je twijfelt, kun je een foto van de locatie van de lekkage sturen naar klantenservice@vaanster.nl.