1. terug

Hoe kan ik mijn meterstand doorgeven?

De meeste meters worden door Vaanster op afstand uitgelezen, dan wordt de meterstand digitaal uitgelezen. Daarnaast zijn er momenten waarop je als bewoner wordt gevraagd om een meterstand door te geven. Bijvoorbeeld als je verhuist naar een woning met een energiesysteem van Vaanster of als je verhuist uit een woning met een energiesysteem van Vaanster. Er wordt dan gevraagd naar de meterstand op de datum van verhuizing en/of sleuteloverdracht.  

Digitaal meterstanden uitlezen

Bij een verhuizing vragen we altijd om de actuele meterstand zelf af te lezen en door te geven. Voor de verdere periodes geldt dat als de meterstand door Vaanster wordt uitgelezen, de bewoner geen meterstand aan Vaanster hoeft door te geven. De meterstand wordt door Vaanster op de persoonlijke account gepubliceerd. Dat duurt ongeveer twee maanden. Eventueel kun je ook zelf de meterstand aflezen en toevoegen in je persoonlijke account.  Klik hier om naar jouw persoonlijke account te gaan.

Als Vaanster jouw energiemeter niet kan uitlezen, dan wordt er een schatting gemaakt van uw meterstand. Dat kan gebeuren als de wifi bijvoorbeeld even niet gewerkt heeft op het moment van uitlezen. 

Handmatig meterstanden opnemen 

Als de meterstand niet digitaal wordt uitgelezen, dan wordt de meterstand 'handmatig opgenomen'. Dit betekent dat de meterstand wordt afgelezen van de energiemeter en aan Vaanster moet worden doorgegeven via de persoonlijke pagina van de bewoner. Klik hier om naar jouw persoonlijke account te gaan.