1. terug

Veelgestelde vragen

Storingen en onderhoud

Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar je woont. 

Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar u woont. 

Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt. 
Hoe kan ik een storing melden?

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie waarvoor verantwoordelijk is. Deze kun je vinden op de bewonerspagina van het project waar je woont. Ga naar www.vaanster.nl en voer daar jouw postcode en huisnummer in. Je wordt vervolgens doorgestuurd naar de bijbehorende bewonerspagina. Daar vindt je de eigendomsgrens van het betreffende project.

Ik heb een probleem met mijn elektrische radiator

Een probleem met jouw elektrische radiator kan worden opgelost door de eigenaar van de woning. Dit valt niet binnen de dienstverlening van Vaanster.

Ik heb een probleem met mijn vloerverwarming.

Het is vervelend als jouw vloerverwarming niet goed werkt. Om dit op te lossen is het belangrijk om te weten of je in een huurwoning woont of dat je zelf eigenaar bent van de woning. 

Ik heb een probleem met mijn thermostaat.

Een probleem met de thermostaat kan worden opgelost door de eigenaar van de woning. 

Ik heb een probleem met mijn ventilatie. Wat moet ik doen?

Een ventilatieprobleem kan worden opgelost door de eigenaar van de woning.

Mijn afleverset lekt. Wat moet ik doen?

Als er water uit de afleverset lekt, dan kun je direct de aanvoer van water naar de afleverset afsluiten. Dit doe je door de afsluiters dicht te draaien. 

Meld vervolgens de lekkage (telefonisch) bij Vaanster zodat wij de lekkage kunnen oplossen.
Via telefoonnummer 085- 7602992 is Vaanster 24 uur per dag bereikbaar voor het melden van een storing.

Wanneer vindt er onderhoud plaats?

Als er gepland onderhoud plaats gaat vinden, dan zal Vaanster bewoners daar ten minste drie dagen van tevoren van op de hoogte brengen. Onderhoud kan wenselijk of noodzakelijk zijn. In verband met uitvoering van werkzaamheden kan levering gedurende een zo kort mogelijke periode, beperkt zijn of worden onderbroken.