1. terug

Aalsmeer, Drie Kolommenplein

  • Status Opgeleverd
  • Type systeemWWP
  • Aantal woningen28
  • Duurzaam IWP systeem
  • 168 pv-panelen
  • Volledig gasloos gebouwd

Van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning. 
Hier vindt je specifieke informatie over Drie kolommenplein in Aalsmeer. 

Vaanster wenst je veel woonplezier in Drie kolommenplein.

LWP systeem

Aalsmeer had een probleem. Door uitbreiding van het stadhuis is de hoofdingang aan een achtergebied op een parkeerterrein komen te liggen. Opdracht was om van dit parkeerterrein een omgeving te maken, de ingang van het stadhuis waardig. De omgeving van het Drie kolommenplein wordt gekenmerkt door vrijstaande gebouwen van verschillende schaal en uitstraling; stedelijk op het plein, landelijk langs het water. Het plan ligt op het breukvlak van die twee verschillende karakteristieken. Dit verschil is dan ook uitgangspunt voor het ontwerp geworden.

Een aantal woongebouwen op een rij verbindt de twee openbare ruimten achter het stadhuis. Aan deze kant zijn het stevige volumes, tweemaal recht, driemaal rond, in schaal en maat afgestemd op het stadhuis, met een krachtige uitstraling. Verdiepingshoge houten panelen als waren het sluisdeuren wisselen hoge openslaande deuren af in een ongeordend ritme. Aan de waterzijde zijn de gebouwen ingetogen en teruggetrokken van karakter. De zinken dak- en vloeroverstekken buigen naar de aarde, hebben een landelijke uitstraling en beschermen tegen felle zon en inkijk. Uitgaande van de doelgroep - ouderen met hoger dan gemiddeld inkomen - worden per woonlaag slechts drie woningen gemaakt. Een ruime hal centraal in de woning ontsluit alle leefruimtes die onderling langs de gevel met schuifwanden kunnen worden verbonden.

Wil je meer weten over één van de duurzame energiesystemen voor jouw project? We komen graag met je in contact om dit samen te bespreken.

De eigendomsgrens geeft aan welke onderdelen Vaanster exploiteert, onderhoudt en eventueel vervangt. De overige onderdelen zijn in eigendom van de woningeigenaar die daarmee ook verantwoordelijk is voor onderhoud en eventueel vervanging. Voor koopwoningen geldt dat je als bewoner zelf de eigenaar van de woning bent. Voor huurwoningen geldt dat de verhuurder de eigenaar van de woning is.

De afbeelding is een schematische weergave van de installatie in jouw woning. Het kan voorkomen dat de onderdelen in jouw woning op een andere manier gepositioneerd zijn.

Heb je vragen? Bekijk de 'Veelgestelde vragen' op deze website. 

Veelgestelde vragen

Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar je woont. 

Wie is verantwoordelijk voor het systeem in mijn woning?

Het antwoord op deze vraag verschilt per project en wordt aangegeven door middel van een eigendomsgrens. Deze kun je opzoeken via het intikken van de postcode op de homepage. Ga naar www.vaanster.nl en voer bovenaan het postcode en huisnummer in. Vervolgens word je doorgestuurd naar de webpagina die hoort bij de ingevoerde postcode. Daar staat een afbeelding met de eigendomsgrens van alle apparatuur in de woning.

Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar u woont. 

Kan ik zelf mijn voorschotbedrag aanpassen?

Ja dat kan. In je persoonlijke account kun je onder het kopje “mijn facturen” je voorschotbedrag aanpassen. Dat is wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag wel voldoende moet zijn om de vaste kosten te dekken.

Klik hier om naar jouw persoonlijke account  te gaan en log in om de gegevens aan te passen. Klik op account aanmaken als je voor de eerste keer de pagina gaat bezoeken. 

Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt.