1. terug

Hoogezand, Atlantaborg II

  • Status In ontwikkeling
  • Type systeemLWP
  • Aantal woningen30
  • Fluisterstille warmtepomp incl. buffervat a 200 liter in elke woning
  • 4 pv panelen van 320 watt piek per woning
  • Service en onderhoud door Vaanster voor 25 jaar

Welkom op deze bewonerspagina, hier vindt u specifieke informatie over Atlantaborg II in Hoogezand. 

LWP systeem

Verdeeld over twee woongebouwen worden 76 appartementen gerealiseerd in Hoogezand. Atlantaborg wordt gefaseerd opgeleverd, het eerste gebouw met 46 appartementen wordt medio 2021 opgeleverd en het andere woongebouw met 30 appartementen zal begin 2022 worden opgeleverd. Elke woning is voorzien van een individuele warmtepomp die gebruik maakt van energie uit de buitenlucht. De energie wordt benut voor het verwarmen van een woning, verwarmen van tapwater en het koelen van een woning. Door middel van een buitenunit wordt de energie uit de buitenlucht onttrokken. De installatie is aangesloten op de comfortabele vloerverwarming waarmee de woning zowel verwarmd als gekoeld kan worden. Het zijn zogeheten 'all electric' woningen, er is geen gasaansluiting. Een groot deel van de elektriciteit die nodig is om te verwarmen, koelen, te ventileren en het huishoudelijk verbruik wordt opgewekt door de eigen PV-panelen op het dak. 
Vaanster verhuurt de warmtepomp en de pv-installatie voor een periode van 25 jaar en neemt daarmee de service en het onderhoud voor die periode op zich.

In samenwerking met: 

Geveke Bouw & ontwikkeling

Wil je meer weten over één van de duurzame energiesystemen voor jouw project? We komen graag met je in contact om dit samen te bespreken.

Eigendomsgrens

De eigendomsgrens geeft aan welke onderdelen Vaanster exploiteert, onderhoudt en eventueel vervangt. De overige onderdelen zijn in eigendom van de woningeigenaar die daarmee ook verantwoordelijk is voor onderhoud en eventueel vervanging. Voor koopwoningen geldt dat je als bewoner zelf de eigenaar van de woning bent. Voor huurwoningen geldt dat de verhuurder de eigenaar van de woning is.

De afbeelding is een schematische weergave van de installatie in jouw woning. Het kan voorkomen dat de onderdelen in jouw woning op een andere manier gepositioneerd zijn.

Heb je vragen? Bekijk de 'Veelgestelde vragen' op deze website. 

Veelgestelde vragen

Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar je woont. 

Wie is verantwoordelijk voor het systeem in mijn woning?

Het antwoord op deze vraag verschilt per project en wordt aangegeven door middel van een eigendomsgrens. Deze kun je opzoeken via het intikken van de postcode op de homepage. Ga naar www.vaanster.nl en voer bovenaan het postcode en huisnummer in. Vervolgens word je doorgestuurd naar de webpagina die hoort bij de ingevoerde postcode. Daar staat een afbeelding met de eigendomsgrens van alle apparatuur in de woning.

Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar u woont. 

Kan ik zelf mijn voorschotbedrag aanpassen?

Ja dat kan. In je persoonlijke account kun je onder het kopje “mijn facturen” je voorschotbedrag aanpassen. Dat is wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag wel voldoende moet zijn om de vaste kosten te dekken.

Klik hier om naar jouw persoonlijke account  te gaan en log in om de gegevens aan te passen. Klik op account aanmaken als je voor de eerste keer de pagina gaat bezoeken. 

Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt.