1. terug

Utrecht, Benelux901

  • Status In ontwikkeling
  • Type systeemEQw
  • Aantal woningen199
  • Energie uit buitenlucht voor verwarmen en koelen
  • Decentraal verwarmen tapwater d.m.v. kleine TE-booster
  • Inclusief plaatsing PV-panelen

Van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning. 
Hier vindt je specifieke informatie over Benelux901 in Utrecht. 

Vaanster wenst je veel woonplezier in Benelux901. 

EQw Duurzaam Energiesysteem

Tegenover Park Transwijk in Utrecht start in 2022 de bouw van een appartementencomplex: Benelux901. Er worden 199 middenhuur appartementen gerealiseerd waar in Utrecht grote behoefte aan is. Op de begane grond komen diverse publiek- en wijkgerichte functies. De invulling hiervan staat nog niet vast en wijkbewoners van Kanaleneiland – waar de Benelux901 wordt gebouwd – worden betrokken bij deze keuze.

Vaanster heeft de opdracht ontvangen voor de realisatie van een duurzame EQw installatie en gaat daarmee warmte, koude en verwarming van tapwater leveren aan alle appartementen.

De Benelux 901 wordt nu al met recht ‘een gebouw waar Kanaleneiland trots op mag zijn’ genoemd. Vaanster is dan ook trots om hier een bijdrage aan te mogen leveren.

Wil je meer weten over één van de duurzame energiesystemen voor jouw project? We komen graag met je in contact om dit samen te bespreken.

Eigendomsgrens

De eigendomsgrens geeft aan welke onderdelen Vaanster exploiteert, onderhoudt en eventueel vervangt. De overige onderdelen zijn in eigendom van de woningeigenaar die daarmee ook verantwoordelijk is voor onderhoud en eventueel vervanging. Voor koopwoningen geldt dat je als bewoner zelf de eigenaar van de woning bent. Voor huurwoningen geldt dat de verhuurder de eigenaar van de woning is.

De afbeelding is een schematische weergave van de installatie in jouw woning. Het kan voorkomen dat de onderdelen in uw woning op een andere manier gepositioneerd zijn.

Heb je vragen? Bekijk de 'Veelgestelde vragen' op deze website. 

Veelgestelde vragen

Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar je woont. 

Wie is verantwoordelijk voor het systeem in mijn woning?

Het antwoord op deze vraag verschilt per project en wordt aangegeven door middel van een eigendomsgrens. Deze kun je opzoeken via het intikken van de postcode op de homepage. Ga naar www.vaanster.nl en voer bovenaan het postcode en huisnummer in. Vervolgens word je doorgestuurd naar de webpagina die hoort bij de ingevoerde postcode. Daar staat een afbeelding met de eigendomsgrens van alle apparatuur in de woning.

Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar u woont. 

Kan ik zelf mijn voorschotbedrag aanpassen?

Ja dat kan. In je persoonlijke account kun je onder het kopje “mijn facturen” je voorschotbedrag aanpassen. Dat is wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag wel voldoende moet zijn om de vaste kosten te dekken.

Klik hier om naar jouw persoonlijke account  te gaan en log in om de gegevens aan te passen. Klik op account aanmaken als je voor de eerste keer de pagina gaat bezoeken. 

Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt.