1. terug

Amsterdam, Republica

  • Status Opgeleverd
  • Type systeemWKO
  • Aantal woningen65
  • Duurzaam collectief WKO systeem
  • werken, wonen en recreëren
  • Duurzaam stadstaatje

Van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning. Hier vind je specifieke informatie over Republica in Amsterdam. 

Vaanster wenst je veel woonplezier in Republica.

Bij oplevering vind je onderstaande onderdelen in jouw woning:
• Type energiemeter - Kamstrup Multical 403 
• Type thermostaat - Danfoss Icon TM Display 24V 

Klik hier om de presentatie te bekijken van het bewonerswebinar van Republica.

Zelfhulp bij een warm water storing

Je hebt geen warm water. Dat is natuurlijk heel erg vervelend. We willen je graag snel helpen en daarom kun je ook zelf proberen om het probleem op  te lossen.

  • Komt er uit een enkele kraan geen warm water, raadpleeg dan een loodgieter of je verhuurder.
  • Hebben jij en al jouw buren geen warm water, dan kun je niet zelf proberen het probleem oplossen. Bel dan direct het storingsnummer van Vaanster en vermeld dat het een centrale storing betreft (storingsnummer vind je onderaan de zelfhulp instructie). 
  • Betreft het alleen jouw adres? Als er uit alle kranen geen warm water stroomt kun je zelf eerst proberen om het probleem op te lossen door de volgende stappen uit te voeren.

1. Controleer de waterdruk

  • De waterdruk van de vloerverwarming hoort tussen de 1,5 en 2 bar te zijn
  • Is dat niet het geval, dan kun je de vloerverwarming bijvullen.
  • Hierna zal de warm water levering weer op orde zijn.

Is de waterdruk wel voldoende, voer dan stap 2 hieronder uit. 

2. Resetten van de afleverset

  • Schakel de werkschakelaar van de afleverset uit voor minimaal 60 seconden
  • (zie afbeelding hieronder voor een foto van de werkschakelaar)
  • Zet de schakelaar vervolgens weer aan
  • Vervolgens start de afleverset weer op en gaan de ledlampjes 20 seconden rood en groen knipperen
  • De ledlampjes gaan uit en de afleverset is weer klaar voor gebruik
  • Controleer vervolgens of er weer warm water uit de kranen stroomt
  • Op de afleverset brandt continue een blauw ledlampje

Als er nog steeds geen warm water stroomt uit alle kranen na het uitvoeren van alle bovenstaande stappen, bel dan direct ons storingsnummer. Wij zijn 24/7 bereikbaar op telefoonnummer 085-760 2992.

Informatie over andere storingen kun je lezen bij "veelgestelde vragen".

Republica

WKO Duurzaam Energiesysteem

Republica is een elegante en bruisende stadsoase in Buiksloterham, het gebied in Amsterdam-Noord dat razendsnel transformeert tot een circulaire woonwijk voor wonen, werken en recreatie. In Republica worden, door een vrij samenspel van gebouwen, ruimtes en functies gecreëerd waardoor een heerlijke, ontspannen stadsbuurt ontstaat. 
Denken, slapen, bellen, verliefd worden, werken, praten en zwijgen en gezellig eten; alles dat je wakker houdt of juist in slaap doet vallen is te vinden in en rond Republica. Op de pleinen, binnen de cafe’s, in de gym en op het dakterras. Republica is een mix van creatieve bedrijven, co-working spaces, huur- en koopwoningen, een hip hotel, recreatie en een café met pleintjes en straatjes die is gericht op maximale kruisbestuiving tussen de verschillende onderdelen.

Republica is een uitermate duurzaam stadsstaatje. Het wekt zijn eigen energie op door middel van zonne­panelen en warmte-koudeopslag. Energie die via het Smart Grid, een slim elektriciteitssysteem, onderling kan worden uitgewisseld en worden opgeslagen in de batterij van Republica. De keukens van de horeca krijgen vermalers voor GF afval en worden net als alle woningen aangesloten op de bio­raffinaderij van waternet, die het afval en afvoerwater omzetten in biogas. Jouw GF afval levert biogas op!

Groene daken
Republica maakt in hoge mate gebruik van recyclebare bouw­materialen. Daarnaast helpen de groene daken tegen overver­hitting en is Republica ‘rainproof’: infiltratiekratten vangen het (overtollige) regenwater op en kunnen dit via een smartflow-­systeem vertraagd afvoeren. Het dak van het hotel krijgt een natuurzwembad met een innovatief zuiveringssysteem. De groene sedum daken, geveltuinen en het groen op de pleinen zorgen samen met de nestkasten voor gier­zwaluwen en vleermuizen voor een grotere biodiversiteit in Republica en de rest van Buiksloterham.

Wil je meer weten over één van de duurzame energiesystemen voor jouw project? We komen graag met je in contact om dit samen te bespreken.

Eigendomsgrens

De eigendomsgrens geeft aan welke onderdelen Vaanster exploiteert, onderhoudt en eventueel vervangt. De overige onderdelen zijn in eigendom van de woningeigenaar die daarmee ook verantwoordelijk is voor onderhoud en eventueel vervanging. Voor koopwoningen geldt dat je als bewoner zelf de eigenaar van de woning bent. Voor huurwoningen geldt dat de verhuurder de eigenaar van de woning is.

De afbeelding is een schematische weergave van de installatie in jouw woning. Het kan voorkomen dat de onderdelen in jouw woning op een andere manier gepositioneerd zijn.

Heb je vragen? Bekijk de 'Veelgestelde vragen' op deze website. 

Veelgestelde vragen

Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar je woont. 

Wie is verantwoordelijk voor het systeem in mijn woning?

Het antwoord op deze vraag verschilt per project en wordt aangegeven door middel van een eigendomsgrens. Deze kun je opzoeken via het intikken van de postcode op de homepage. Ga naar www.vaanster.nl en voer bovenaan het postcode en huisnummer in. Vervolgens word je doorgestuurd naar de webpagina die hoort bij de ingevoerde postcode. Daar staat een afbeelding met de eigendomsgrens van alle apparatuur in de woning.

Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar u woont. 

Kan ik zelf mijn voorschotbedrag aanpassen?

Ja dat kan. In je persoonlijke account kun je onder het kopje “mijn facturen” je voorschotbedrag aanpassen. Dat is wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag wel voldoende moet zijn om de vaste kosten te dekken.

Klik hier om naar jouw persoonlijke account  te gaan en log in om de gegevens aan te passen. Klik op account aanmaken als je voor de eerste keer de pagina gaat bezoeken. 

Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt.