1. terug

Almere , 't Groene Wold (Oosterwold)

  • Status In ontwikkeling
  • Type systeemLWP
  • Aantal woningen372
  • Nieuwe duurzame woonwijk tussen Almere en Zeewolde
  • 12 PV-panelen per woning
  • EPC van de woningen = 0,0

Van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning. 
Hier vindt je specifieke informatie 't Groene Wold in Oosterwold. 

LWP systeem

Tussen Almere en Zeewolde verrijst een nieuwe woonwijk: 't Groene Wold in Oosterwold. Vaanster levert in opdracht van Vastbouw Groep de EOI (EnergieOpwekkingsInstallatie) die per woning bestaat uit:

 Lucht/water warmtepomp (klik hier voor meer uitleg over de lucht/water warmtepomp)

12 zonnepanelen

De zonnepanelen voorzien een (groot) deel van de energiebehoefte van de woningen en worden door Masters in Solar geleverd en geïnstalleerd. De warmtepomp van Daikin Nederland wordt door Schouten Hazerswoude B.V. geïnstalleerd.
Voor een periode van 10 jaar exploiteert Vaanster voor 292 van de 372 woningen de warmtepomp en zonnepanelen. Hierdoor hebben bewoners voor die periode geen omkijken naar onderhoud en reparatie.

Oosterwold is een woonwijk die geheel nieuw gebouwd is. De wijk heeft een dorps karakter en is omringd door veel groen wat een eveneens een belangrijk thema was bij het ontwerp van 't Groene Wold. Een ander belangrijk thema is duurzaamheid. De woningen van project het Groene Wold hebben een EPC score van 0,0. Ook tijdens de bouw zijn en worden duurzame keuzes gemaakt. Er is gekozen voor een prefab bouwmethode van onder andere het casco en kozijnen. Dit vermindert het aantal verkeersbewegingen van bouwmaterialen.

't Groene Wold wordt gefaseerd gebouw en opgeleverd. De eerste woningen worden naar verwachting eind 2021 opgeleverd.

Wil je meer weten over één van de duurzame energiesystemen voor jouw project? We komen graag met je in contact om dit samen te bespreken.

Eigendomsgrens

De eigendomsgrens geeft aan welke onderdelen Vaanster exploiteert, onderhoudt en eventueel vervangt. De overige onderdelen zijn in eigendom van de woningeigenaar die daarmee ook verantwoordelijk is voor onderhoud en eventueel vervanging. Voor koopwoningen geldt dat je als bewoner zelf de eigenaar van de woning bent. Voor huurwoningen geldt dat de verhuurder de eigenaar van de woning is.

De afbeelding is een schematische weergave van de installatie in jouw woning. Het kan voorkomen dat de onderdelen in jouw woning op een andere manier gepositioneerd zijn.

Heb je vragen? Bekijk de 'Veelgestelde vragen' op deze website. 

Veelgestelde vragen

Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar je woont. 

Wie is verantwoordelijk voor het systeem in mijn woning?

Het antwoord op deze vraag verschilt per project en wordt aangegeven door middel van een eigendomsgrens. Deze kun je opzoeken via het intikken van de postcode op de homepage. Ga naar www.vaanster.nl en voer bovenaan het postcode en huisnummer in. Vervolgens word je doorgestuurd naar de webpagina die hoort bij de ingevoerde postcode. Daar staat een afbeelding met de eigendomsgrens van alle apparatuur in de woning.

Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar u woont. 

Kan ik zelf mijn voorschotbedrag aanpassen?

Ja dat kan. In je persoonlijke account kun je onder het kopje “mijn facturen” je voorschotbedrag aanpassen. Dat is wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag wel voldoende moet zijn om de vaste kosten te dekken.

Klik hier om naar jouw persoonlijke account  te gaan en log in om de gegevens aan te passen. Klik op account aanmaken als je voor de eerste keer de pagina gaat bezoeken. 

Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt.