1. terug

Spijkenisse, Terras aan de Maas Toren A

  • Status Opgeleverd
  • Type systeemWKO
  • Aantal woningen180
  • Eén van de 'excellente gebieden' voor energiezuinige nieuwbouw
  • 8 open bodembronnen
  • In 2020 uitgebreid voor toren II

Welkom op deze bewonerspagina, hier vindt je specifieke informatie over Terras aan de Maas toren A in Spijkenisse.

•  WKO installatie levert warmte, koude en verwarming van tapwater
Bij oplevering vindt u onderstaande onderdelen in jouw woning:
• Type energiemeter - Kamstrup Multical 602

WKO Duurzaam Energiesysteem

In 2013 is toren A van Terras aan de Maas opgeleverd. Een fraaie woontoren met een 'golvende' gevel gelegen aan de Oude Maas. Bewoners hebben een prachtig uitzicht in het 100 meter hoge gebouw. Bij de bouw van toren A lag het plan voor toren B ook op tafel. In verband met de economische crisis is de bouw van toren B destijds uitgesteld. In 2020 is dan ook toren B van Terras aan de Maas opgeleverd. 

De WKO installatie levert warmte, koude en verwarming van tapwater aan alle appartementen en zakelijke aansluitingen. Sinds 2020 is de WKO installatie uitgebreid en voorziet die ook toren B van warmte, koude en verwarming van tapwater. 

Terras aan de Maas maakt onderdeel uit van de door het ministerie van BZK aangewezen excellente gebieden. Deze gebieden bestaan uit dertien energiezuinige nieuwbouwprojecten met duurzame energietoepassingen en andere innovatieve technieken. Ga naar de website van de Rijksoverheid voor meer informatie over 'Excellente gebieden'. 

Ontwikkelaar: Vorm 

Wil je meer weten over één van de duurzame energiesystemen voor jouw project? We komen graag met je in contact om dit samen te bespreken.

Eigendomsgrens

De eigendomsgrens geeft aan welke onderdelen Vaanster exploiteert, onderhoudt en eventueel vervangt. De overige onderdelen zijn in eigendom van de woningeigenaar die daarmee ook verantwoordelijk is voor onderhoud en eventueel vervanging. Voor koopwoningen geldt dat je als bewoner zelf de eigenaar van de woning bent. Voor huurwoningen geldt dat de verhuurder de eigenaar van de woning is.

De afbeelding is een schematische weergave van de installatie in jouw woning. Het kan voorkomen dat de onderdelen in jouw woning op een andere manier gepositioneerd zijn.

Heb je vragen? Bekijk de 'Veelgestelde vragen' op deze website. 

Veelgestelde vragen

Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar je woont. 

Wie is verantwoordelijk voor het systeem in mijn woning?

Het antwoord op deze vraag verschilt per project en wordt aangegeven door middel van een eigendomsgrens. Deze kun je opzoeken via het intikken van de postcode op de homepage. Ga naar www.vaanster.nl en voer bovenaan het postcode en huisnummer in. Vervolgens word je doorgestuurd naar de webpagina die hoort bij de ingevoerde postcode. Daar staat een afbeelding met de eigendomsgrens van alle apparatuur in de woning.

Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar u woont. 

Kan ik zelf mijn voorschotbedrag aanpassen?

Ja dat kan. In je persoonlijke account kun je onder het kopje “mijn facturen” je voorschotbedrag aanpassen. Dat is wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag wel voldoende moet zijn om de vaste kosten te dekken.

Klik hier om naar jouw persoonlijke account  te gaan en log in om de gegevens aan te passen. Klik op account aanmaken als je voor de eerste keer de pagina gaat bezoeken. 

Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt.